jueves, 26 de noviembre de 2009

IKERKETAREN HELBURUAK

Ikerketa lan honekin, Barbie produktu Amerikarrak Estatu Batuetan izan duen bilakaera politiko, sozial eta kulturala aztertzea izan da, garaian garaiko gertakizun historikoak zein gizarte aldaketak muintzat harturik. Baina, batez ere, urteetan zehar jostailua promozionatzeko egin den publizitatearen azterketan zentratu gara.

Helburua horixe da, bilakaera historiko hau iragarkietan nola plasmatu den behatzea eta txosten bat sortzea aurrekoa abiapuntutzat harturik. Gure kasuan, ikus-entzunezko iragarkiak aukeratu ditugu, bi arrazoigatik: Alde batetik, beste euskarrietan egin den publizitatea ez da oso esanguratsua izan, eta telebistan egin denarekin alderatuz, oso gutxi da; beste alde batetik, mamitsuagoa da ikus-entzunezko formatua, behintzat Barbie-ren kasuan, non izugarri ondo erakusten den, bai aldaketa, baita iragarki bakoitzak duen helburua.

Beraz, interneten oinarritu gara lehen bilaketa bat egiteko eta informazioa eskuratzeko. Panpinaren historia lantzen duten artikulu eta informazio gune ezberdinak aurkitzea zatirik errazena izan da. Zaitasun handiena, Amerikako gorabeherekin lotzean izan dugu, bai eskainitako informazioa ingeleraz aurkitu dugulako, baita informazio hori nahi genukeena baino eskasagoa izan delako.

Azkenik, beste atal bat batu diogu lanari, Barbie-ren konpetentziaz hitz egiten duena. Izan ere, harritu gaituzte Bratz-ekin izan dituen tirabira judizialak, eta tartetxo bat hauxe azaltzeko gordetzea erabaki dugu, honela, jostailuak izan duen lehiaren bilakaera labur bat ere eskainiz.

No hay comentarios:

Publicar un comentario